جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

یدالله جوانی* نیروهای مسلح ایران در سومین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم3 که اوایل این هفته پایان یافت، برای حفظ منافع کشور و خنثی‌کردن طرح‌های شیطانی دشمنان، نوع جدیدی از موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته را مورد استفاده قرار دادند که با موفقیت کم‌نظیری نیز روبه‌رو شد.

این مرحله از رزمایش پیامبر اعظمص از نظر اجرا و استفاده از سلاح‌های پیشرفته از اهمیت زیادی برخوردار بوده، به همین دلیل هم با دیگر رزمایش‌ها بسیار متفاوت است.

اما به مانند همیشه موفقیت چشمگیر نیروهای مسلح تحت‌تأثیر اعمال نفوذ صهیونیسم، موجب برخی بازتاب‌ها و واکنش‌های بعضا نادرست و غیرواقعی در میان رسانه‌های غربی شد.

از این‌رو آنها تلاش کردند تا ایران را جنگ‌طلب و مرکزناامنی در منطقه معرفی کنند. هرچند تلاش آنها این بار نیز با شکست مواجه شد اما بازخوانی و یادآوری برخی موارد خالی از وجه نیست.

اولین نکته مورد تاکید این است که کشور ما هم‌اکنون در معرض تهدیدات دشمنان قرار دارد و نباید این را فراموش کرد.

به همین دلیل طبیعی است حتی در هر شبانه‌روز و در سراسر کشور مانورهای بزرگی برای کسب آمادگی در قبال تحرکات دشمنان ایران برگزار شود.

لذا اهمیت برگزاری این رزمایش و تمرین‌های نظامی مانند آن، در بازداشتن دشمنان از حملات احتمالی بر کسی پوشیده نیست.

همچنین ایران راهبرد ویژه‌ای برای دفاع از منافع خود و در راس آن حفظ تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیزش دارد. درست به همین جهت است که درصدد تقویت توان نظامی خود و پیشرفت در این راستاست که جلوه این راهبرد و تلاش برای رسیدن به آن را می‌توان در مراحل مختلف برگزاری 3دوره رزمایش پیامبر اعظمص مشاهده کرد.

راهبرد جدی ما دفاع از منافع ملت ایران است و دشمن باید بداند که در این راه با نشان دادن‌واکنش شدید به حملات احتمالی، آنها را پشیمان خواهیم کرد.

همانگونه که بارها مسئولان و مقام‌های عالی کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده‌اند، واکنش ایران به تجاوزات دشمن به قدری شدید و دردناک خواهد بود که درسی همیشگی برای آنها به یادگار خواهد گذاشت.

از سوی دیگر طی هفته‌های گذشته دشمنان، سخنان تحریک آمیزی علیه ایران ایراد کردند که واکنش در برابر این تهدیدات مستلزم اجرای چنین رزمایش‌هایی است تا آنها بدانند که تهدیدات توخالی‌شان برای ملتی که گوشه‌ای ازقدرت دفاعی‌اش آنها را به هذیان‌گویی واداشته، بی‌ارزش و بی‌مایه است.

دشمنان همچنین امروز به روشنی دریافته‌اند که با وجود توان نظامی کنونی ایران و هوشیاری نیروهای مسلح، احتمال حملات ناگهانی دیگر جایی در معادلات نظامی نخواهند داشت.

این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که حتی اگر تهدیدات دشمنان در چارچوب جنگ روانی و تبلیغاتی باشد، ما آن را جدی می‌گیریم و همواره تلاش می‌کنیم توان نظامی خود را برای رویارویی با خطرات احتمالی بالا ببریم.

البته همانطور که گفته شد راهبرد ایران دفاع از منافع ملت و حفظ امنیت منطقه در برابر تهدیدات خارجی است و نه تجاوز به حقوق دیگران اما یادآوری این مهم ضروری است که تهدید ایران و انجام هر اقدام بی‌منطقی، امنیت همه منطقه را برهم خواهد زد.

* مسئول اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کد خبر 58214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز